Alle antwoorden op een rij

Veel gestelde vragen

grand-palace-in-bangkok-thailand-travel

Er komt heel wat kijken bij een verre reis naar Thailand en wij kunnen ons goed voorstellen dat u nog allerlei praktische en inhoudelijke vragen hebt. Hier vindt u vast een selectie van de meest gestelde vragen.

Reserveren bij Thailand Travel

Kan ik mijn reservering wijzigen?

Of u uw reservering kunt wijzigen hangt af van de status van uw reservering en van de voorwaarden die aan uw vliegticket en reis zitten. Dit wordt door de vliegmaatschappij bepaald en niet door Thailand Travel. Mocht u willen wijzigen dan moet eerst bekeken worden of het ticket al is geprint. Thailand Travel moet altijd contact opnemen met de vliegmaatschappij en zijn er aan het wijzigen bijna altijd kosten verbonden. Is het ticket nog niet geprint, dan is het eenvoudiger om een aanpassing te maken.

Kan ik annuleren, en hoe doe ik dat?

Annuleren dient ten alle tijde schriftelijk te gebeuren. U stuurt uw annulering per email dan wel per post. Na ontvangst wordt uw annulering in behandeling genomen. De annuleringsvoorwaarden kunt u terug vinden in onze Algemene Voorwaarden. Indien u tickets heeft gereserveerd die non-refundable zijn en reeds uitgegeven, dan zijn de annuleringskosten altijd 100%. Nadat uw annulering behandeld is krijgt u per mail hiervan de bevestiging/annuleringsnota. U kunt deze nota indienen bij uw verzekeringsmaatschappij, zij bepalen of u de annuleringskosten vergoed krijgt.

Kan ik een afspraak maken en langskomen op jullie kantoor ?

U kunt bij ons langskomen op ons kantoor in het centrum van Rotterdam om uw reis te bespreken, echter dit kan alleen op afspraak. Eventuele klachten worden enkel schriftelijk en/of telefonisch afgehandeld.

Is Thailand Travel zaterdag en zondag (telefonisch) bereikbaar?

Zaterdag en zondag is ons kantoor gesloten en zijn wij in principe telefonisch niet bereikbaar. Echter wordt onze e-mail continue uitgelezen en zijn wij in noodgevallen op zaterdag en zondag via e-mail bereikbaar.

Hoe gaan we om met uw persoonsgegevens?

Thailand Travel gaat zeer zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. De gegevens die u invult voor het maken van een reservering of het aanmelden op de mailinglist hebben wij nodig om die betreffende service te verlenen.
De door u ingevulde gegevens worden, indien u dit heeft aangegeven, alleen gebruikt voor het versturen van onze nieuwsbrief en voor het uitvoeren van bijvoorbeeld kortingacties.
Uw gegevens worden in géén geval doorgegeven aan derden.

Hoe kan ik Thailand Travel buiten kantoortijden bereiken?

Buiten kantoortijden zijn wij bereikbaar via ons noodnummer die u heeft ontvangen bij uw reisbescheiden. Daarnaast zijn wij per email en Whatsapp 7 dagen per week bereikbaar.

Kan ik mijn reservering met creditcard betalen?

Thailand Travel accepteert geen creditcardbetalingen.

Reisdocumenten en visum

Hoe lang moet mijn paspoort geldig zijn?

Heb ik een visum voor Thailand nodig?

Reizigers met een Nederlands en Belgisch paspoort hebben als toerist geen visum nodig welke van te voren moet worden aangeschaft. Bij aankomst in Thailand krijgen zij een toeristenvisum voor een verblijf van 30 dagen. Heeft u een ander soort visum nodig of voor een langer verblijf dient u conatct op te nemen met de Thaise ambassade.

Wanneer krijg ik mijn vliegticket en alle reisbescheiden?

U krijgt uw reisbescheiden na ontvangst van uw betaling uiterlijk 2 weken voor vertrek per e-mail of per post thuis gestuurd. Losse vliegtickets krijgt u na betaling dezelfde dag toegezonden.

Verzekeringen en garanties

Kan ik veilig en vertrouwd boeken bij Thailand Travel?

Ja, want Thailand Travel is aangesloten bij het SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) en het Calamiteitenfonds. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen onze reizen onder de garantie van het SGR. Dit houdt in dat het SGR u als consument verzekert uw vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Meer informatie vindt u op: https://www.sgr.nl/

Het Calamiteitenfonds draagt er in geval van een door het Calamiteitenfonds vastgestelde calamiteit zorg voor, dat u als consument die deelneemt aan een door ons verzorgde reis:
- (een deel van) uw reissom vergoed krijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig hebben kunnen uitvoeren.
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt wanneer wij als gevolg van een calamiteit de reis hebben moeten aanpassen of indien u vervroegd heeft moeten terugkeren naar huis. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Meer informatie vindt u op: https://www.calamiteitenfonds.nl.

Wat voor verzekeringen heb ik nodig voor een reis naar Thailand?

Het afsluiten van een goede reis-en/of annuleringsverzekering is noodzakelijk voor een vakantie naar Thailand. Via onze website kunt u deze eenvoudig online afsluiten. Heeft u reeds een reisverzekering, controleer dan of deze werelddekking biedt. Is dit niet het geval, laat uw huidige dekking dan uitbreiden met deze werelddekking.

Goed verzekerd op reis

Reizen en op vakantie gaan doet u voor uw plezier. Daar wilt u van genieten. Toch kan er ook dan wat gebeuren. Diefstal, een ongeluk of ziekte. Het kan ons allemaal overkomen; ook op vakantie.

Mocht er toch iets vervelends gebeuren, dan bent u met Europeesche Verzekeringen uitstekend beschermd tegen de eventuele gevolgen. Met een reisverzekering als er tijdens de vakantie wat gebeurt en een annuleringsverzekering wanneer u niet kunt vertrekken of plotseling naar huis moet terugkeren.

De reisverzekering

Het zal u tijdens een vakantie maar gebeuren: u wordt bestolen, krijgt pech onderweg of moet naar het ziekenhuis. Op die momenten kunt u ontdekken hoe belangrijk een goede reisverzekering is.

De reisverzekering vergoedt niet alleen de schade die op reis ontstaat door diefstal of verlies. Ook de extra kosten waar u in het buitenland voor kunt komen te staan bij ziekte en/of ongeval. Hulpverlening is een belangrijk onderdeel van de verzekering en is standaard verzekerd.

De reisverzekering biedt hulp en dekt ook de kosten als u onverwacht naar huis terug moet, bijvoorbeeld omdat een naast familielid is overleden. Of als u een ongeval krijgt op reis en in het ergste geval wanneer u komt te overlijden.

100% vergoeding van medische kosten gemaakt in het buitenland

Ook met een goede zorgverzekering is het verstandig een reisverzekering af te sluiten.

De annuleringsverzekering

U heeft een vakantie geboekt en tussen het moment van boeken en vertrek bestaat de kans dat u door een onvoorziene omstandigheid niet op reis kunt gaan. Moet u de reis annuleren, dan brengt de reisorganisatie u daarvoor kosten in rekening. Deze kunnen oplopen tot 100% van de reissom als de annulering vlak voor de vertrekdatum ligt.

Wordt u tijdens de vakantie een paar dagen in een ziekenhuis opgenomen, of moet u eerder naar huis terugkeren, dan biedt de annuleringsverzekering ook uitkomst. De niet-gebruikte reisdagen worden vergoed.

Ook bij ‘last-minute' reizen is het verstandig een annuleringsverzekering af te sluiten; de kosten van annulering zijn dan namelijk het hoogst!

Belangrijk

Annuleringskosten, vanwege een ziekte, aandoening of afwijking die drie maanden voordat de verzekering werd afgesloten al bestond of klachten veroorzaakte, worden niet vergoed.

Dit geldt voor alle verzekerden, familieleden in de 1e en 2e graad en huisgenoten.

Deze uitsluiting is niet van toepassing indien de verzekering binnen 7 dagen na boeking van de reis wordt afgesloten.

Geneesmiddelen en vaccinaties

Heb ik vaccinaties nodig?

Thailand Travel werkt samen met Thuisvaccinatie.nl. Voor informatie over eventuele benodigde vaccinaties voor een reis naar Indonesië verzoeken wij u om contact op te nemen met Thuisvaccinatie.nl. Zij kunnen u een goed advies geven en zijn goed op de hoogte van de actuele situatie voor elk gebied welke u wilt bezoeken.

Vliegen

Hoe lang van te voren moet ik inchecken en op het vliegveld zijn?

Zorg dat u in ieder geval drie uur vóór vertrek van uw vlucht incheckt. Als u bijvoorbeeld meer beenruimte wilt of niet bij de wc of juist wel wilt zitten maakt u meer kans als u vroeg incheckt.
Bij vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk om vanaf 48-24 uur vóór vertrek (dit verschilt per vliegmaatschappij) vast online in te checken via de website van de vliegmaatschappij. U reserveert dan zelf uw stoel en omzeilt hiermee de vaak lange wachtrijen op de luchthaven.

Wat is een E-ticket?

Een E-ticket is een print van een bestaande en uitgegeven vliegticketreservering. Het enige dat de passagier ontvangt is een reisschema en een unieke code die overal geldig is. (Bij het inchecken, de douane, enz.)

Hoeveel kilo bagage mag ik meenemen?

Hoeveel kilo bagage u mee mag nemen staat op uw vliegticket vermeld en is per luchtvaartmaatschappij en per klasse verschillend. Als u online een vliegticket boekt via onze online boekingsmodule staat aangegeven hoeveel kg u mag meenemen. Bij sommige vliegmaatschappijen (o.a. KLM) staat aangegeven 1 piece en dat houdt dan 23 kg in.

Hieronder een overzicht van diverse maatschappijen:

Eva Air
Economy klasse 30 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage
Elite klasse 35 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage
Business klasse 40 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage

Emirates
Economy klasse 30 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage
Business klasse 40 kilo ruimbagage en 12 kilo handbagage

Qatar
Economy klasse 30 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage
Business klasse 40 kilo ruimbagage ruimbagage en 12 kilo handbagage

Etihad Airways
Economy klasse 30 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage
Business klasse 40 kilo ruimbagage ruimbagage en 12 kilo handbagage

KLM
Economy klasse 23 kilo ruimbagage en 12 kilo handbagage
Business klasse 2 koffers max 32 kilo ruimbagage en 12 kilo handbagage

Hoe lang is het vliegen naar Thailand?

De vluchtduur naar Bangkok is ongeveer 11 uur bij een rechtstreekse vlucht. Een vlucht met overstap duurt al snel 15 uur of langer. U komt aan op luchthaven van Bangkok, Suvarnabhumi.

Aankomst en verblijf in Thailand

Hoe herken ik de chauffeur en gids bij aankomst in Thailand?

Bij aankomst op het vliegveld staat de chauffeur en gids u al op te wachten. Deze herkent door een bordje met uw naam erop. Kunt u de chauffeur niet vinden dan kunt u naar een meetingpoint welke is aangegeven in uw reispapieren. 

Wat is het tijdsverschil met Nederland?

In Thailand is het tijdens onze zomertijd 5 uur later dan in Nederland en tijdens de wintertijd is er 6 uur verschil.

Moet ik vertrekbelasting betalen bij vertrek uit Thailand?

Bij vertrek vanuit Thailand hoeft u geen vertrekbelasting te betalen. Dit bedrag is reeds opgenomen in de prijs van uw vliegticket.

Moet ik een klamboe meenemen op reis naar Thailand?

Het is niet nodig om een klamboe mee te nemen naar Thailand. De accomodatie heeft airconditioning of een ventilator en waar nodig is een klamboe aanwezig.

Wie handelt eventuele vragen / problemen af op de plaats van bestemming?

Mocht u tijdens uw reis vragen of problemen hebben dan kunt u contact opnemen met onze agent ter plaatse. Zij kunnen u op allerlei manieren behulpzaam zijn. De contactgegevens staan op de voucher vermeldt die u heeft ontvangen.